yapıştırıyor çatlaklarını ruhumun
rüyamda sürünen salyangoz
aynı çeşmelerden içiyoruz fakat
kimene zehir hayat, kimene gazoz
acılar çekerek düştüğüm kuyudan
içimde büyüttüm yetim bir yokuşu
gülmek bana da çok yakışıyor fakat
kalbimdir o, mahmuz hüzne doğan koşu
Necmettin Özkahraman
Forum kuralları
☛ Şiir Paylaşmadan Evvel Bunu Okuyun!
☛ Şiir Paylaşmadan Evvel Bunu Okuyun!
-
NecmettinNecmettin özkahraman★☆☆☆☆ 16 Ara 2020, 01.05
86 gönderi
86 beğeni
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 16 Ara 2020, 01.05
- Ad Soyad: Necmettin özkahraman
- Cinsiyet: Bay
- Konum: Rize
- Profil: Doğrulanmadı
- X (namıdiğer Twitter): obeldeweb
- Beğendi : 79
- Beğenildi : 86
2
Beldemize daha yakın olmak ve daha gelişmiş bir tecrübe için uygulamamızı kurun; herhangi bir uygulamadan çok daha hafif ve güvenli.
Şimdi değil
-
yusufSeyital BAYKAL★★★★★ 04 Oca 2021, 13.19
208 gönderi
193 beğeni
- Mesajlar: 208
- Kayıt: 04 Oca 2021, 13.19
- Ad Soyad: Seyital BAYKAL
- Cinsiyet: Bay
- Konum: Rize
- Profil: Doğrulandı
- Beğendi : 98
- Beğenildi : 193
Kalemine, gönlüne sağlık Necmettin Hocam.
1
-
küntagsuMuharrem DELİBAŞ⭐★★★★ 29 Kas 2020, 20.58
282 gönderi
285 beğeni
- Mesajlar: 282
- Kayıt: 29 Kas 2020, 20.58
- Ad Soyad: Muharrem DELİBAŞ
- Cinsiyet: Bay
- Konum: ANKARA
- Profil: Doğrulandı
- Beğendi : 326
- Beğenildi : 285
Necmettin Özkahraman'ın şiirlerini bu şiirinde de olduğu gibi gerçek şiir tadında buluyor, beğeniyorum.
Nedenleri:
1. Ölçü olmasa da ( Ölçü kolaydır; ama doğallığı, duygusallığı korumak zordur.) uyakları iyi kullanarak ahenk sağlamak.
2. İmgeleri iyi seçip, şiirin şekerini katmak.
3. Söz dizimlerini ( tamlamaları harmanlamak, devrik cümleleri ahengi ve anlamı bozmadan) iyi kullanmak ... vb.)
4. Dizeleri uzatmadan şiir kıvraklığını ve akıcılığını sağlamak.
5. Anlattıklarını sıradan bir dille değil, kelimeleri yoğurarak dizelere dökmek.
6 .Belki de en önemlisi yeteneğe de bağlı olarak isteyerek, içinden gelerek yazmak.
..........
NOT: Maddeler önem sırasına göre sıralanmamıştır.
Daha da gelişmek hepimizin ortak amacı bu forumda, kendisine birkaç önerim var.
1.Bazı uyaklı sözlerde uyaklı sözcükler zayıf kalabiliyor ( salyangoz-gazoz. Gazoz çok hafif kalıyor hayat tezatına karşın) affına sığınarak 4. dize şöyle de yazılabilirdi : "Kimine lüküs (pembe, ...)hayat kimine balyoz."
2.Şiirleri bazen çok kısa kalıyor, anlık bir görüntü gibi; biraz daha geniş tutup bir sinema tadı verebilir oysa.
3.Bazen de bu şiirde olduğu gibi bentler arasında (bazen de bent içinde) duygu ve anlam bütünlüğü kurmakta -yaşımdan olsa gerek- güçlük çekiyorum. Bence bir şiirde her birim ortak bir ana tema etrafında buluşan kendi içinde anlam ve konu bütünlüğü taşıyan bentlerden (ya da bent) oluşmalı.
.........
Buradaki düşüncelerim kendim de dahil forumdaki çoğu şiirde gördüğüm ham yönleri olgunlaştırmak, şiirleri kıvamında pişirebilmek için naçizane tavsiyelerdir.
Nedenleri:
1. Ölçü olmasa da ( Ölçü kolaydır; ama doğallığı, duygusallığı korumak zordur.) uyakları iyi kullanarak ahenk sağlamak.
2. İmgeleri iyi seçip, şiirin şekerini katmak.
3. Söz dizimlerini ( tamlamaları harmanlamak, devrik cümleleri ahengi ve anlamı bozmadan) iyi kullanmak ... vb.)
4. Dizeleri uzatmadan şiir kıvraklığını ve akıcılığını sağlamak.
5. Anlattıklarını sıradan bir dille değil, kelimeleri yoğurarak dizelere dökmek.
6 .Belki de en önemlisi yeteneğe de bağlı olarak isteyerek, içinden gelerek yazmak.
..........
NOT: Maddeler önem sırasına göre sıralanmamıştır.
Daha da gelişmek hepimizin ortak amacı bu forumda, kendisine birkaç önerim var.
1.Bazı uyaklı sözlerde uyaklı sözcükler zayıf kalabiliyor ( salyangoz-gazoz. Gazoz çok hafif kalıyor hayat tezatına karşın) affına sığınarak 4. dize şöyle de yazılabilirdi : "Kimine lüküs (pembe, ...)hayat kimine balyoz."
2.Şiirleri bazen çok kısa kalıyor, anlık bir görüntü gibi; biraz daha geniş tutup bir sinema tadı verebilir oysa.
3.Bazen de bu şiirde olduğu gibi bentler arasında (bazen de bent içinde) duygu ve anlam bütünlüğü kurmakta -yaşımdan olsa gerek- güçlük çekiyorum. Bence bir şiirde her birim ortak bir ana tema etrafında buluşan kendi içinde anlam ve konu bütünlüğü taşıyan bentlerden (ya da bent) oluşmalı.
.........
Buradaki düşüncelerim kendim de dahil forumdaki çoğu şiirde gördüğüm ham yönleri olgunlaştırmak, şiirleri kıvamında pişirebilmek için naçizane tavsiyelerdir.
1
-
NecmettinNecmettin özkahraman★☆☆☆☆ 16 Ara 2020, 01.05
86 gönderi
86 beğeni
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 16 Ara 2020, 01.05
- Ad Soyad: Necmettin özkahraman
- Cinsiyet: Bay
- Konum: Rize
- Profil: Doğrulanmadı
- X (namıdiğer Twitter): obeldeweb
- Beğendi : 79
- Beğenildi : 86
hocam şiriimin sancıyan yerini doğru teşhis ediyorsunuz bence. Önerdiğiniz tevadi ve kremler de işe yarar nitelikte olduğunu düşünüyorum. Ki şiirde tek kaydım var samimi bir dil kullanmak. ölçü ile yazdığım çok şiirlerim oldu gecmiste, fakat ölçü ile samimi bir şiir dili yakalayamadım. Ölçü bana tabut gibi dar gelip,akış içinde olması uygun olana maruz bırakıyor. Oysa ben bir şeyin, kalıplardan uzak bir şekilde olmasını isterim. Üst üste koyulan her tuğla sonuçta bir tesistir.
1
Forumda başlıklara cevap yazabilmek için kayıtlı ve giriş yapmış olmalısınız.
-
- Benzer Konular