Türkiye'de Motosiklet

 2 mesaj
 887
Cevapla
#1 ·
Mesajlar: 1
Kayıt: 22 Kas 2021, 17.32
Ad Soyad: Ahmet Tepeyurt
Cinsiyet: Bay
Konum: İstanbul
Profil: Doğrulanmadı
X (namıdiğer Twitter): obeldecom
Beğenildi : 1
Konumuz Türkiye de motorsiklet. Ben de 15 yaşında bir genç olarak bildiğim kadarıyla bu konuyu ele almak istiyorum.Ben bir motorsiklet tutkunuyum ve 6 ay sonra ehliyetimi alıcam. Son 2 yıldır da yoğun olarak bu konu hakkında videolar izlemekteyim ve bilgi edinmekteyim. İlk önce bir insan neden motosiklete biner onu sizlere söyleyeyim. Hız tutkunu olabilir, özgürlüğüne düşkün olabilir (birazcık klişe) , motorun hafifliğini ve inceliğine trafikde avantaja dönüştürmek isteyebilir.Ehliyetini alırsın , kazandığın parayla motorunu alırsın ve trafiğe atılırsın. Size şunu söylim. Taşıt olan motorsikleti , motor kullanıcısından başka seven yok türkiyede. Herkes düşman gözüyle bakıyor veya bazıları görmezden geliyor .Motorsiklete başlamak diğer araçlardan daha farklıdır. Neden biliyor musunuz? Çünkü sürekli tacize uğrarsınız. İlk önce çevreniz der ki size. " Şeytan icadı bu alet , binmeyin buna, kaç kişi ölüyor kazalarda biliyor musun? , sakat kalırsın " vb. Bu da yetmezmiş gibi bir de bizlere serseri , aykırı gibi bir gözle bakarlar. Bir kere motor kullanan adamın gözü karadır. onların söylediği laflar boş kalır. Motorcu cesurdur , ölümden korkmaz. Rahmetli Barkın Bayoğlu nun bununla ilgili çok güzel bir sözü vardır: " Sen de ölücen ,ben de ölücem, hatta hepimiz ölücez Ama belki de sen 80 yaşında bir yerlerine boru bağlı bir şekilde ölücen Ama belki ben 40 yaşımda sevdiğim işi yaparken ölücem." İşte az çok tutkusu bulunan adam bu sözlere inanarak sürer motorunu.

Peki motor tehlikeli midir?

Aslında bu çok güvenli bir alet . Bu aleti tehlikeli yapan arabalar ve bu yolları yapanlardır. Bilinçli motorcu uygun şartlarda kaza yapmaz. İstese de yapamaz. Önemli olan şartlardır ve bu şartları sağlamada ülkemiz hiç iyi değil. Yol kenarına konulan demir bariyerleri bilirsiniz. Belli aralıklarla demir sütunlardan oluşur ve amacı olası bir kazada güvenliği arttırmaktır. Ama o bariyerler göründüğü kadar masum değiller. Bir motorcu kaza anında kayarak bariyerlere girerse nolur biliyor musunuz? Girdiği hıza bağlı olarak ölüsünü tek bir halde bulabilirseniz şükretmeniz gerekir . Boşuna bizler için katil bariyer olarak adlandırılmaz o güvenli sandığınız demir yığınları. Diğer bir örnek ise yollarımız. Bizim yollarımız belki arabalar için yeterli ama motorcular için tam bir felaket. Her yerde girintiler , çıkıntılar , taşlar vb gibi engeller var. Bir de üstüne üslük çimleri sulaması gereken fıskiyeler ne yazık ki yolu da güzel bir şekilde suluyor. Zaten 2 teker üstündeyiz , dengemizi sağlıyoruz ve birde bu engellerler uğraşıyoruz. Motorsikleti tehlikeli yapan motorun kendisi değil ki , ülkemizin şartları. İkinci bir konu olarak ise:

Trafikde Motorsikletin Yeri?

Birazcık garip bir soru. Normal şartlarda , kurallara , kanunlara, nizamlara göre Bir motorcunun şeridin ortasında aynı arabalar gibi ilerlemesi gerekmektedir. Emniyet şeridinden gitmesi de yasaktır. Ama hiçbir motorcunun şeridin ortasından usulca gittiğini göremezsiniz.( Acemi değil ise ) Çünkü bizim trafikte yerimiz yok. Sıkışık trafikte bir motor şeridinde beklerse nolur biliyor musunuz? Ya arkadan , ya sağdan , ya da soldan biri bu motora girer. Bu bir gerçek. Çünkü arabacılar genellikle boyutundan ötürü motorları görmezler , küçümserler , yol kenarına atmaya çalışırlar , dışlarlar.E tabi motorsiklet de ya aralardan geçicek ya da emniyet şeridini kullanıcak. Hiç kimsede çıkıp şikayet edemez motorsikletler aralardan geçiyorlar veya emniyet şeridini kullanıyorlar diye. Zaten trafik polisleri bizlerin halini anlıyorlar ki emniyet şeridinden geçen motora izin veriyorlar , hoşgörüyle yaklaşıyorlar. Çünkü onlar da biliyorlar , görüyorlar yapılan zulmü.

Benim konuşmam bu kadardı. İçime dökmem iyi oldu. Sözlerimi Barkın Bayoğlunun sözleriyle bitiricem.
"... O yüzden biz sorumluluk alıcaz. Biz onlardan daha akıllıyız , daha yetenekliyiz , daha cesuruz. Hayatta kalın ve bir ömür boyu motorsiklet sürün! "
Beldemize daha yakın olmak ve daha gelişmiş bir tecrübe için uygulamamızı kurun; herhangi bir uygulamadan çok daha hafif ve güvenli. Şimdi değilYükle
Kullanıcı avatarı
#2 ·
Mesajlar: 1727
Kayıt: 11 Haz 2020, 16.22
Ad Soyad: Halil ESEN
Cinsiyet: Bay
Konum: Bursa
Profil: Doğrulandı
X (namıdiğer Twitter): halilsncom
Beğendi : 810
Beğenildi : 773
Ben de umumun tepkilerinin büyük çoğunluğunu mübalağa edilmiş bulunmaktayım. Küçük bir payda ise bahsettiğiniz şartlar sebebiyle haklılar. Lakin kask, dirseklik, dizlik takılmış ve trafikte belli olacak şekilde giyinilmiş ise zaten gerekli tedbirler alınmıştır. İşin ölüm kısmında ise bu tedbirlerin noksanlığı söz konusudur. Yine de dediğiniz gibi ecel kaçınılmazdır, lakin gafil de olunmamalıdır.

Motoru veya elektrikli bisikleti kullandığım zamanlar bahsettiğini hissiyatlar mevcut oluyor. İlk bindiğimde zevkten dört köşe olacaktım. Lakin bunlar tedbirsiz ve tehlikeliydi. Ne kadar dikkat edilse de kazalar olabilir. Hani derler ya deprem değil bina öldürür diye, aslında aynı konu.

Dilerim ki ehliyetinizi alır ve usta bir motosikletçi olarak istediğiniz doğrultusunda hayatınızı yaşarsınız.
Forumda başlıklara cevap yazabilmek için kayıtlı ve giriş yapmış olmalısınız.
Cevapla
Paylaş:

  • Benzer Konular